Bekske vol

Bekske vol

In opdracht voor Foodup Brabant heb ik in groepsverband de opdracht gekregen om jonge gezinnen op een speelse manier een duurzame relatie aan te laten gaan met boeren. Hiervoor hebben wij Bekske vol bedacht.

 

Bij fastfood denken mensen vaak aan ongezond eten, maar door de boeren drive-in van Bekske Vol zullen bezoekers fastfood op een andere manier beleven. Door een samenwerking tussen boeren uit de buurt en Bekske Vol komen boerse producten terecht bij de drive-in. Via een bestel paal kunnen bezoekers een Bekske Vol bestellen. Wat er in dit Bekske Vol zit is, buiten dat het gezond zal zijn, onbekend voor de bezoekers. Na besteld te hebben, komen de bezoekers bij de muur. Hier trekken ze aan een hendel en er gaan lichtjes branden in de muur. De lichtjes die aan blijven, zijn de producten die in het Bekske mogen. Dit geeft een casino effect. Bekske Vol hanteert het FIFO systeem, hierdoor zullen de producten die er al het langste zijn, het eerste eruit gaan. Door middel van de hendel, heeft de bezoeker het idee dat het random is en dat dit niet te maken heeft met de versheid van het product. Het Bekske Vol dat de bezoeker koopt, is gemaakt van papier en zal weggegooid worden. Wanneer de bezoeker vaker komt, wordt er een Bekske Vol krat aangeboden. Dit doen we om aan de klant te laten zien dat we blij zijn met hun loyalty. De krat is gemaakt van hout en dus herbruikbaar. De klant kan hiermee korting krijgen op een Bekske, omdat ze dus al een Bekske hebben om de producten in te doen.

 

Na de aankoop bij Bekske Vol, zijn er in de Bekske Vol app recepten beschikbaar die gekoppeld zijn aan de producten die in je Bekske zitten. Door Middel van de Bekske Vol app, zal de ervaring ook na het bezoek van de drive-in voortzetten. Zo is er ook een rad waar de gebruiker iedere dag aan kan draaien. De gebruiker draait dan een bepaald product en dat product wordt aan je spaarkaart toegevoegd. Door vijf dezelfde producten verzameld te hebben, krijgt de bezoeker bij de volgende aankoop van een Bekske Vol een gratis product. Dit triggered de bezoeker om weer terug te gaan naar de drive-in.

 

Hieronder is links een demonstratievideo van Bekske vol te zien en rechts een demonstratievideo van de app te zien.

Datum: 4 april 2019

Groepsleden: Dimitri Argyroudis, Floor Genee, Tom de Leeuw, Sam van Lieshout en Kas Peters.

Design: Tom de Leeuw

Baas=

Baas=

Baas= is een groepsproject waarbij wij een opdracht van het Noord-Brabants museum kregen. Wij moesten een interactieve ervaring ontwerpen voor VMBO-leerlingen. Het doel hiervan was om deze leerlingen meer naar het museum te laten gaan. Een vereiste voor dit project was een mobiele applicatie. Mijn bijdrage aan dit project was vooral conceptueel.

 

Baas= is een interactieve ervaring waarbij de gebruikers tijdens het bezoeken van het museum ineens worden gebeld. Hier begint de zoektocht naar het plan voor de herovering van Breda. Er wordt gebruik gemaakt van de app en de leerlingen volgen door middel van een route langs allerlei kunstwerken het verhaal van het turfschip. Na elk ontrafeld kunstwerk vullen ze een code in en spelen ze een stukje van een schild vrij. Dil schild leidt ze naar het eindschilderij waar de leerlingen de laatste code krijgen en de Spaanse vlag naar beneden halen.

 

Het doel hiervan is dat de VMBO leerlingen het gevoel hebben een belangrijke opdracht te hebben. Door het plan van het turfschip te ontdekken zorgen ze als het ware voor de herovering van Breda en verslaan ze de Spanjaarden. Het doel is dan ook om ze te laten inzien dat de samenleving mensen van allerlei verschillende niveaus nodig heeft en dat de VMBO studenten de basis (Baas=) vormen van de samenleving.

 

Hieronder staan een aantal mock-ups van de app. Benieuwd naar de werking van de app en wil je deze zelf uitproberen? Klik dan op de onderstaande link:

https://xd.adobe.com/view/3d1429f7-37e6-43a2-460a-988889c69dd2-4b25/?fullscreen

Een aantal foto’s waarop te zien is hoe leerlingen Baas= gebruiken in het Noordbrabants museum:

Datum: 30 januari 2019

Groepsleden: Floor Genee, Sam van Lieshout, Kas Peters en Jasper de Veer

Design: Kas Peters en Jasper de Veer

Smartboll

Smartboll

Samen met mijn projectgroep kregen wij de opdracht om een interactief product te ontwerpen waardoor kinderen meer gaan buitenspelen. Wij bedachten “Smartboll”. Dit is een interactieve bal die verbonden is met “het internet der dingen.” “Smartboll” geeft elke dag leuke buitenspeel challenges en geeft ouders inzicht over de buitenspeeltijd. Op deze manier worden kinderen op een speelse manier gemotiveerd om buiten te spelen en hebben ouders inzicht en invloed op de buitenspeeltijd. Mijn bijdrage aan dit project was vooral conceptueel.

 

Bij dit concept zijn twee visuele uitingen gemaakt. Rechts is de werking van “Smartboll” visueel weergegeven. Onder is de poster te zien.

 

Datum: 7 oktober 2018

Groepsleden: Noël Dijs, Lex van Hees, Myrthe van Meijl en Loek Sonnemans

Design: Noël Dijs en Loek Sonnemans